Wellness – Sportmassage

Een sportmassage is een massage die gericht is op het stimuleren van de doorbloeding van de spieren. Het zorgt ervoor dat afvalstoffen in je spieren sneller worden afgevoerd. Daarmee bevorder je het herstel van je spieren en je lichaam. Natuurlijk doet iedere massage dit! Maar wat deze massage zo bijzonder maakt en het grote verschil is, is dat in onze Wellness sportmassage alle spieren, gewrichten en pezen worden behandeld en om dit te doen zijn er meer massagegrepen nodig en wordt er dus ook sneller gemasseerd. Een activerende massage dus.

Naast maak ik zoals in al mijn andere behandelingen, natuurlijk ook gebruik van speciale massage olie. Deze Crio gamathi massage olie is verrijkt met kardemom, pepermunt en strobloem deze kruiden hebben een afvoerende, verfrissende en versterkende werking. Het verhoogt de algehele bloedcirculatie in de benen, drijft vocht af, vermindert roodheid en verkoelt de benen. Ideaal dus te gebruiken bij zwaar, vermoeide benen en spataders.

Bij een sportmassage wordt stevig gemasseerd, waarbij bindweefsel wordt losgemaakt en knopen uit je spieren worden gehaald. Daarvoor moet er diep in de spieren worden gemasseerd. Hierbij is ademhaling heel belangrijk. Ik vraag je dan ook om door de pijn door te ademen, hierdoor krijg je meer ruimte en zuurstof op die plaatsen waar het vast zit en dit zorgt weer voor een beter doorstroming van het bloed en voedingsstoffen die nodig zijn voor spierherstel.

Je lichaam geeft met deze pijn namelijk aan dat er iets niet goed zit en juist dat wordt hiermee verholpen. .

Voordat we beginnen zal ik tijdens een voetbadje eerst met je bespreken waar je op dat moment behoefte aan hebt. Je geeft aan wat je met de massage wilt bereiken en waar de focus van de massage moet komen te liggen. Bijvoorbeeld op je benen, schouders, nek of rug.

Een sportmassage verbetert de doorbloeding van je spieren, waardoor afvalstoffen sneller worden afgevoerd. Daarmee wordt het herstel van je lichaam bevordert en voorkom je blessures door overbelasting van je spieren.

Doordat een sportmassage vrij stevig is, is deze niet geschikt vlak voor of na een grote inspanning. Daarmee zou je je spieren namelijk teveel belasten en zal je er eerder nadeel van ondervinden dan er voordeel van hebben. Als je je wilt laten masseren vlak voordat je een grote inspanning gaat leveren, kies dan altijd voor een massage die de spieren niet al te zeer belast. Je kunt een sportmassage ook gebruiken om je spieren te activeren, bijvoorbeeld aan het begin van een trainingstraject of als je een tijdje niets gedaan hebt. Een sportmassage kan dus zowel preventief, proactief en reactief worden ingezet.

Ook als niet-sporter heb je zeker baat bij een sportmassage.